Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andys
    Elegance
    • 2007
    • 762

    malgosk, z tą wymianą napinacza rozrządu to w ogóle trochę dziwna sprawa, gdyż ETKA z najnowszą aktualizacją, nie przewiduje nowego napinacza, w przeciwieństwie do nastawnika wałka rozrządu, który został wydany w poprawionej wersji. Dziwne tylko, że wymiana napinacza rozwiązała problem na jakiś czas :roll:
    Pozdrawiam,
    Andys

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      Ja miałem wymieniony właśnie nastawnik i mi tak dziwnie wczoraj przyterkotało ..... (przy czym jak pisałem to był odgłos łańcucha a nie nastawnika).

      Zobaczymy co dalej ....

      Komentarz

      • zbigniew147
        Rider
        • 2008
        • 482

        Zamieszczone przez Andys
        malgosk, z tą wymianą napinacza rozrządu to w ogóle trochę dziwna sprawa, gdyż ETKA z najnowszą aktualizacją, nie przewiduje nowego napinacza, w przeciwieństwie do nastawnika wałka rozrządu, który został wydany w poprawionej wersji. Dziwne tylko, że wymiana napinacza rozwiązała problem na jakiś czas :roll:
        no ja się uparłem (bo gwarancja się konczyła i dmuchałem na zimne) na wymianę nastawnika chociaz silnik sie nie kwalifikował.
        po wymianie silnik pracuje tak jak przed wymianą - teraz mam 39kkm - z marca 2010.

        Komentarz

        • malgosk
          Ambiente
          • 2009
          • 148

          Filmiki z terkotania

          Filmy nie oddają realnego dźwięku, a w rzeczywistości jest nieco głośniej, gorzej.

          styczeń-luty


          Nagrywanie zaczęło się już po uruchomieniu samochodu:

          maj

          PS. we wrześniu miałem wymieniony nastawnik wałka rozrządu na wersję 03C 109 088 E.


          Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            U mnie działa identycznie i to jest wg. mnie ok.

            Dzwięk nastawnika jest zupełnie inny - wrzucałem go kiedyś w tym wątku. Poszukaj.

            Komentarz

            • zbigniew147
              Rider
              • 2008
              • 482

              malgosk do C330 to jeszcze sporo brakuje, ja też mam porównywalnie i wymiana nastawnika w moim motorze nic nie zmieniła.

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                malgosk, moze napisz im pismo odnosnie rekojmi i powiedz, ze maja pokryc koszty naprawy/wymiany albo odstepujesz od zakupionego auta.
                Podzwon tez po roznych serwisach bo tez maja rozne widzi mi sie.

                Komentarz

                • malgosk
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 148

                  Zamieszczone przez octaviars1
                  malgosk, moze napisz im pismo odnosnie rekojmi i powiedz, ze maja pokryc koszty naprawy/wymiany albo odstepujesz od zakupionego auta.
                  Podzwon tez po roznych serwisach bo tez maja rozne widzi mi sie.
                  Jak mi zaczną fikać, to zacytuję im KC:

                  Art. 581.
                  § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z
                  gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał
                  istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na
                  nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
                  naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
                  się odpowiednio do części wymienionej.

                  [ Dodano: Pon 07 Maj, 12 14:20 ]
                  Zamieszczone przez Andys
                  malgosk, z tą wymianą napinacza rozrządu to w ogóle trochę dziwna sprawa, gdyż ETKA z najnowszą aktualizacją, nie przewiduje nowego napinacza, w przeciwieństwie do nastawnika wałka rozrządu, który został wydany w poprawionej wersji. Dziwne tylko, że wymiana napinacza rozwiązała problem na jakiś czas :roll:
                  Otóż serwis wprowadził mnie w błąd wpisując, że wymieniono napinacz, a w rzeczywistości wymieniono nastawnik. W książce gwarancyjnej mam wpisany napinacz... ale gdy zweryfikowałem po numerze części, co mi wymieniono, to wyszło, że to nastawnik.... Echhhh..

                  Najciekawsze jest to, że zaczął mi klekotać nowy nastawnik, czyli ten z nr 03C 109 088 E...


                  Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                  Komentarz

                  • TomekRs
                    RS
                    • 2011
                    • 1670

                    to jedz do tego serwisu, napisz najlepiej na pismie, ze zadasz naprawy tej czesci, obnizenia ceny auta (w momencie zakupu), niech zwroca pieniadze albo powiedz, ze chcesz odstapic od zakupu. Dodatkowo na czas naprawy niech daja auto zastepcze. Powiedz, ze pismo idzie tez do SAP z danymi serwisu, nazwiskami itd.

                    Komentarz

                    • loyd
                      RS
                      • 2010
                      • 2342

                      Zamieszczone przez malgosk
                      Najciekawsze jest to, że zaczął mi klekotać nowy nastawnik, czyli ten z nr 03C 109 088 E...
                      Mi też po wymianie klekocze, więc chyba jest ok....

                      Komentarz

                      • koz
                        Classic
                        • 2009
                        • 18

                        U mnie też klekocze po wymianie na ten zmodyfikowany nastawiacz wałka rozrządu (03C 109 088 E), nie zawsze i trochę krócej niż przed wymianą ale klekocze.

                        Komentarz

                        • Wojtas_Poznań
                          RS
                          • 2010
                          • 2822

                          Zamieszczone przez zbigniew147
                          wymiana nastawnika w moim motorze nic nie zmieniła
                          Zamieszczone przez loyd
                          Mi też po wymianie klekocze, więc chyba jest ok
                          Zamieszczone przez koz
                          U mnie też klekocze po wymianie na ten zmodyfikowany nastawiacz wałka rozrządu (03C 109 088 E), nie zawsze i trochę krócej niż przed wymianą ale klekocze.
                          czyli, że co? bo mi rysuje się wniosek, że nie warto wymianiać na nowy w takim razie :diabelski_usmiech no chyba że te nastawniki trzeba wymieniać tak jak olej, max co 15tys km/rok, żeby cisza była ? ops: :lol:
                          SPOT Poznań:
                          .....
                          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                          Error 503 Wojtas Unavailable :P

                          Komentarz

                          • zbigniew147
                            Rider
                            • 2008
                            • 482

                            cze Wojtas
                            no można chyba taki wniosek wysnóć ale z drugiej strony jest nas kilku na kilkaset aut z tym silnikiem więc próbka do porównania jest raczej uboga.

                            Komentarz

                            • TomekRs
                              RS
                              • 2011
                              • 1670

                              po co kupowac benzyne jak klekocze jak diesel ? :roll:

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                przy przebiegach 20-30 kkm średnia opłacalność przy zakupie ale watków dotyczących benzyny - diesele jest przecież sporo.

                                Komentarz

                                • Eidos71
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2050
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Takie terkotanie występuje też u mnie - mimo, że mam auto z (podobno) poprawionym rozrządem (2011 rok prod.). Terkotanie trwa 2-5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i tylko przy plusowych temperaturach. Uważam, że to cecha silnika - TTTM (zresztą było to już opisywane w tym temacie wielokrotnie). Najlepsze jest to, że przy jazdach próbnych Skodami z TSI nie słychać takich odgłosów przy uruchamianiu silnika - a dlaczego? Dlatego, że w salonie odpalają zawsze rano autka testowe i rozgrzewają silnik... Inaczej pewnie połowa przyszłych klientów aut z silnikiem TSI rezygnowałaby z zakupu takich aut, z uwagi na te dziwaczne odgłosy...
                                  Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                  MOJA FURKA

                                  Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                  Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                  Komentarz

                                  • TomekRs
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1670

                                    Eidos71, tymbardziej mozna powolac sie na rekojmie i zadac zwrotu czesci kosztow lub odstapic od umowy.

                                    Komentarz

                                    • mrrudzin
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 403

                                      Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                      Zamieszczone przez zbigniew147
                                      wymiana nastawnika w moim motorze nic nie zmieniła
                                      Zamieszczone przez loyd
                                      Mi też po wymianie klekocze, więc chyba jest ok
                                      Zamieszczone przez koz
                                      U mnie też klekocze po wymianie na ten zmodyfikowany nastawiacz wałka rozrządu (03C 109 088 E), nie zawsze i trochę krócej niż przed wymianą ale klekocze.
                                      czyli, że co? bo mi rysuje się wniosek, że nie warto wymianiać na nowy w takim razie :diabelski_usmiech no chyba że te nastawniki trzeba wymieniać tak jak olej, max co 15tys km/rok, żeby cisza była ? ops: :lol:
                                      Panowie a z drugiej strony - co się może stać jeśli tego nastawnika się nie wymieni?

                                      Komentarz

                                      • zbigniew147
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 482

                                        Zamieszczone przez mrrudzin
                                        Panowie a z drugiej strony - co się może stać jeśli tego nastawnika się nie wymieni?
                                        Szczerze to nie wiem czy są konkretne wytyczne czy zastrzeżenia. Ja - i podejżewam że i reszta chłopaków - działała profilaktycznie i dmuchała na zimno tymbardziej że ten silnik nie jest do końca odkryty i sprawdzony. Najpradwopodobniej sami bijemy pianę i się nakręcamy.
                                        Praca silnika przy uruchamianiu jest nie taka jak byśmy sobie tego życzyli lub wyobrazili - ot cały galimatjas.

                                        Komentarz

                                        • Andys
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 762

                                          Pytanie, czy choć jeden klubowicz z 1.4 TSI miał prawdziwą awarię rozrządu (pęknięcie lub przeskoczenie łańcucha)?
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz

                                          • zbigniew147
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 482

                                            Zamieszczone przez Andys
                                            Pytanie, czy choć jeden klubowicz z 1.4 TSI miał prawdziwą awarię rozrządu (pęknięcie lub przeskoczenie łańcucha)?
                                            o ile dobrze kojażę to nie. Ktoś miał wymienianą turbinę - nie wiem czy nie Lloyd

                                            Komentarz

                                            • mrrudzin
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 403

                                              Dla mnie tłumaczenie (które widziałem na forum golfa bodajże) że nastawnik podobnie jak napinacz jest elementem wymagającym oleju (a raczej jego ciśnienia), a to pojawia się dopiero po 2-3 sekundach ma sens. Tym bardziej że rzecz pojawia się nawet po wymianie elementu na nowy z niewadliwej serii (o czym piszą koledzy wyżej)

                                              Komentarz

                                              • zbigniew147
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 482

                                                Zamieszczone przez mrrudzin
                                                Dla mnie tłumaczenie (które widziałem na forum golfa bodajże) że nastawnik podobnie jak napinacz jest elementem wymagającym oleju (a raczej jego ciśnienia), a to pojawia się dopiero po 2-3 sekundach ma sens. Tym bardziej że rzecz pojawia się nawet po wymianie elementu na nowy z niewadliwej serii (o czym piszą koledzy wyżej)
                                                No tak, ale tojest dokładnie jak z hydraulicznymi popychaczami. Na początku jak takie silniki weszły ludzie się bali bo myśleli że zaraz coś trzaśnie. A teraz nikt na to nie zwrca uwagi bo ciśnienie musi wzrosnąć i wtedy zawory już nie klekoczą. To samo jest z u nas z rozrządem. Chwilę trzeba poczekać a po tem wszystko chula jak ta lala. Nie słyszałem aby komuś przeskoczył lub pękł łańcuch. Najpierw zacznie chałasować jeśli będzie lużny i wydłużony.

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  klient odebrał właśnie wczoraj golfa V gti 2,0 tfsi po naprawie związanej z zerwaniem łańcucha czy napinacza /nie pamiętam/ , przebieg 46tyś km.
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • malgosk
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 148

                                                    Czy to normalne? raczej nie...

                                                    Słuchajcie, jeśli zaraz po wymianie była cisza przez jakieś 5 tyś. km, a potem zaczęło klekotać i robi to coraz głośniej, to na pewno nie jest to taka uroda tego silnika, ale wada konstrukcyjna!

                                                    Pytanie tylko, czy może to spowodować dalsze, poważniejsze awarie. Ja tego nie wiem i nie chcę sprawdzać. Dlatego będę chciał wymiany nastawnika na nowy, na gwarancji oczywiście. Jeśli nie będą chcieli tego wymienić, to spotkamy się w sądzie. Cóż, nie pierwszy raz mam takie akcje. Wcześniej z telefonami, spodniami, butami, nawet mieszkaniem, teraz czas na samochód. Możemy tylko ponarzekać, że żyjemy w kraju, gdzie klienta szanuje się do momentu, w którym zapłaci...


                                                    Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...